lördag 7 december 2013

My Ultimate Goal

Mitt ultimata mål är ekonomisk frihet. Att ha tillräckligt med tillgångar som genererar inkomster som täcker kostnaderna för att vara mig. Den här bloggen handlar om just det, vägen mot målet, att hitta bra långsiktiga investeringar som leder mig mot mitt mål att bli ekonomiskt oberoende.  

Kan man inte bara göra detta och skita i att blogga om det då? Jo självklart kan man det, men jag vet att det är många som delar denna ambition med mig och för att lyckas med saker så är mitt synsätt att jag tror att det är nyttigt att få feedback och återkoppling på vad man allt man gör. Dessutom är investeringsmöjligheter färskvara så jag hoppas också att på sikt kunna få länkar och andra investeringsuppslag från eventuella läsare.

Men det viktigaste för mig är att om jag säger till mig själv att jag ska göra något så kanske jag göra det. Om jag istället delar det med min omvärld, att ni granskar det jag skriver med kritiska ögon så hoppas jag att det ska hjälpa mig att fortsätta, hålla mig till min strategi.


Jag är min egen största fiende, om jag bara gör det jag säger att jag vill göra så kommer tiden och effekten av ränta på ränta hjälpa mig att nå mitt mål om ekonomisk frihet. 

Någon som har något brat tips på delmål att sätta upp? Hur har ni kvantifierat era mål för ekonomisk frihet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar